Obsługa gabinetu dentystycznego

0
45
Rate this post

Czasy prowadzenia dokumentacji pacjenta w formie papierowej mijają. Dzięki postępowi techniki i dostępowi do komputerów, nikogo nie dziwi już prowadzenie dokumentacji medycznej wyłącznie w formie elektronicznej.
Dotyczy to także gabinetów stomatologicznych.
Elektroniczna obsługa gabinetu dentystycznego powinna mieć miejsce już w momencie rezerwacji wizyty. Unikniemy wtedy wpisania dwóch różnych osób na tę samą godzinę. Dodatkowo, możemy zarezerwować nieco czasu pomiędzy pacjentami na przygotowanie stanowiska pracy.
Lekarz dentysta prowadząc elektroniczną kartę pacjenta może mieć dostęp do całej jego historii choroby. Ważne jest także by miał podgląd do wykonanych wcześniej zdjęć RTG. Niebagatelne znaczenie ma informacja o ewentualnych uczuleniach na leki danego klienta. Często brak takiej informacji może skutkować poważnymi komplikacjami.
Elektroniczną kartę pacjenta można wykorzystać także w przypadku gdy dany pacjent jest przekazywany do innego specjalisty: chirurga szczękowego, ortodonty czy protetyka. Pozwoli to zaoszczędzić na zbieraniu powtórnego wywiadu u pacjenta.